کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE ) در دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰ کد : ۸۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۴۶

 

 

کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) با شعار اول ایمنی، دوم کار، به همت رئیس آزمایشگاه مرکزی و با شرکت کارشناسان آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشکده و گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه تفرش روز شنبه نهم بهمن سال جاری در سالن گردهمایی کاریابی این دانشگاه برگزار شد.

 

 

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به‌ضرورت آموزش اصول ایمنی و نکات مربوط به بهداشت و سلامت محیط کار در آزمایشگاه و کارگاه‌ها گفت: در این دوره آموزشی یک‌روزه، مباحث ایمنی و استاندارهای لازم در خصوص بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست باهدف آشنایی و ارتقای سطح اطلاعات کارکنان آزمایشگاه و کارگاه‌ها جهت استقرار نظام (HSE) در آزمایشگاه‌های دانشگاه تفرش توسط شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران ارائه شد.

 

 

مهندس نفیسه آقابابائی افزود: در بحث HSE سه مقوله بهداشت (health)، ایمنی (safety) و محیط‌زیست (environment) مطرح می‌باشد که به دلیل پیوستگی و در هم تنیدگی این مقوله‌ها و به‌منظور یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در این زمینه، نظام واحدی به نام HSE  تشکیل‌شده است.

 

 

 وی با تأکید بر اینکه نظام مدیریت یکپارچه HSE با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و پویا، به بیان تأثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته است، تشریح کرد: از این طریق می‌توان نواقص، مخاطرات بالقوه، حوادث و مشکلات را به‌طور نظام‌مند مورد ارزیابی قرار داده و روش‌های مبتنی بر پیشگیری را ارائه داد.

 

 

رئیس آزمایشگاه دانشگاه تفرش بابیان اینکه هر فرد در محیط کار وظیفه رعایت نکات ایمنی را بر عهده دارد، یادآور شد: حفظ ایمنی در محیط کار، علاوه بر حفظ سلامت فردی و گروهی، از بروز لطمات مالی نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

مهندس آقابابائی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی ۸ ساعته، به مباحثی چون آشنایی با مفاهیم HSE، تاریخچه HSE در ایران، بررسی هزینه‌های حوادث، روش‌های کنترل ریسک در آزمایشگاه‌ها، معرفی مقدماتی مدل حوادث، مجموعه قوانین و مقررات ایمنی در صنایع و آزمایشگاه‌ها، دستورالعمل اجرایی استاندارد، آیین‌نامه‌های حفاظتی مواد خطرناک، قابل اشتعال و انفجار، آشنایی با موارد ایمنی و برق، حریق و ایمنی حریق، شرایط اضطراری پزشکی، ایمنی کار با مواد شیمیایی و مدیریت پسماند پرداخته شد.

 

 

گفتنی است، در پایان این مراسم به شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهینامه معتبر اعطا شد.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

 

عکس روح ا... دواتگری

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۹ بهمن ۱۳۹۵

نظر شما :