دستگاه تست کشش یونیورسال ۶۰ تن در دانشگاه تفرش راه‌اندازی شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۴۴۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۵۰
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش گفت: دستگاه تست کشش یونیورسال ۶۰ تن در آزمایشگاه تحقیقاتی مقاومت مصالح دانشگاه تفرش راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.
دستگاه تست کشش یونیورسال ۶۰ تن در دانشگاه تفرش راه‌اندازی شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و همچنین با عنایت به اینکه این دستگاه در سطح منطقه 4 دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تعداد اندک در تن‌های پایین‌تر موجود است، جهت یاری نمودن هرچه بیشتر صنعت از طریق دانشگاه، دستگاه راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسید.

مهندس نفیسه آقابابائی گفت: این دستگاه که درسال های گذشته دردانشگاه تفرش خریداری و به مرحله بهره‌برداری صنعتی نرسیده بود، اکنون با حمایت مدیر پژوهش و فناوری و پیگیری رئیس آزمایشگاه مرکزی و رئیس دانشکده مهندسی عمران به بهره‌برداری رسید و از این پس می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به پژوهش و صنعت استان مرکزی و کشور ارائه نماید.

 وی تصریح کرد: حمایت‌های جناب آقای دکتر محمدصادق علیایی معاون دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) که درراه اندازی این دستگاه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش را یاری نمودند، قابل‌تقدیر و تشکر است.

وی ضمن ابراز علاقه دانشگاه تفرش نسبت به همکاری با بخش‌های مختلفی ازجمله شهرداری، نفوس و مسکن و واحدهای مرتبط با ساختمان‌سازی و... در شهرستان تفرش افزود: دستگاه پیش‌گفته از فناوری بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه کاربر این دستگاه بیشتر صنعت است، امید است که راه‌اندازی این دستگاه، زمینه‌ساز انجام تحقیقات و کارهای صنعتی بیشتر و کسب توفیقات روزافزون برای دانشگاه تفرش باشد.

آقابابائی با بیان اینکه با راه‌اندازی این دستگاه، آزمایشگاه تحقیقاتی مقاومت مصالح به مجموعه آزمایشگاه‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش اضافه شد، افزود: در حال حاضر با تلاش و حمایت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش و همکاری دانشکده‌ها 4 آزمایشگاه تحقیقاتی به بهره‌برداری رسیده است که انشاا... پیش‌بینی می‌شود این رقم تا اوایل تابستان به 7 عدد افزایش یابد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران نیز در ادامه گفت: دستگاه تست کشش یونیورسال محصول شرکت ZWICK-ROELL آلمان است و قابلیت‌های کشش قطعات چدنی، فولادی، میلگرد، ژئوتکستایل و، اندازه‌گیری تنش تسلیم، نقطه تسلیم بالایی و پایینی، درصد کاهش سطح مقطع، تنش ماکزیمم کرنش، مدول الاستسیته و تبدیل از حالت کشش به فشار را دارد.

 دکتر ناصر عرفاتی افزود: دستگاه تست کشش یونیورسال با ظرفیت 60 تن، مجهز به لود سل، اکستنسومتر و نرم‌افزار کاملاً حرفه‌ای، در پژوهش‌های صنعتی و دانشگاهی برای تست‌های خمش، فشار و کشش کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: ویژگی شاخص این دستگاه فرایند تمام اتوماتیک بارگذاری، قرائت و ثبت نتایج، همچنین قابلیت تحلیل روی منحنی تنش-کرنش و نقاط مشخصه، فک‌های بزرگ برای درگیری مناسب با نمونه، توزیع یکنواخت فشار فک‌ها روی نمونه، اتصال به رایانه و پایش نتایج همزمان با آزمایش است.

 


 

 

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :