به میزبانی دانشگاه تفرش؛

سومین نشست شورای روسای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۴ پژوهشی کشور برگزار شد

۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۷ کد : ۴۸۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۵
سومین نشست شورای روسای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۴ پژوهشی کشور روز سه شنبه چهاردهم آبان ماه به میزبانی دانشگاه تفرش برگزار شد.
سومین نشست شورای روسای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۴ پژوهشی کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه تفرش در این نشست ضمن خیر مقدم به روسای آزمایشگاه مرکزی   دانشگاه های منطقه چهار پژوهشی کشور گفت: با توجه به ماموریت دانشگاه های کشور و حرکت در راستای ایجاد دانشگاههای نسل سوم و چهارم به عنوان دانشگاه های کارآفرین تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها ضروری است.

دکتر "حمیدرضا صبا" افزود: برگزاری نشست شورای روسای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها گامی مثبت در راستای هم افزایی بین دانشگاه های منطقه چهار است که با برنامه ریزی روسای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها و حمایت وزارت علوم محقق می گردد.

مدیر امور پژوهشی و فن آوری دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: طی دو سال گذشته 9 آزمایشگاه پژوهشی، یک آزمایشگاه پژوهشی آموزشی و  یک آزمایشگاه آموزشی در دانشگاه تفرش با هدف پیشرفت و حرکت در راستای ایجاد دانشگاه های نسل سوم و چهارم ایجاد گردیده است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" افزود: قرار گرفتن 80 درصد مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش در چارک اول و دوم را از مهمترین دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه نمود و تصریح کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش در طول یکسال به طور متوسط 70 مقاله ISI  چاپ می کنند که حدود 80 درصد این مقالات در چارک اول و دوم می باشند.

دبیر آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۴  پژوهشی کشور نیز گفت: در  نشست مشترک روسای ازمایشگاه مرکزی منطقه تفاهم نامه همکاری فی ما بین ازمایشگاه مرکزی  دانشگاه ها و مراکز پزوهشی و فناوری منطقه ۴  پژوهشی کشور نهایی و شیوه های اجرایی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 دکتر" محمد رحیم بردبار" افزود: این تفاهم نامه با هدف هم افزایی و گسترش زمینه های همکاری در جهت توسعه تعاملات ازمایشگاه مرکزی  دانشگاه ها، مراکز پزوهشی منطقه ۴ پژوهشی کشور به منظور استفاده از خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی در راستای ایجاد زمینه مطلوب برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل های آزمایشگاهی،کارگاهی منطقه ۴  پژوهشی کشور منعقد گردید.

وی در ادامه اجرای مشترک دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک و تخصصی در زمینه های  HSE  ، آشنایی با تکنیک ها و روش های جدید در راستای کاربرد تجهیزات ازمایشگاهی و کارگاهی ، استاندارهای آزمایشگاهی و نیز ارائه خدمات آزمایشگاه کارگارهی همراه با تخفیف و ارایه مشاوره های مرتبط آزمایشگاه کارگاهی را از مفاد این تفاهم نامه عنوان نمود.

عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران نیز در این نشست گفت: انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران به عنوان مشاور علمی و تخصصی در کنار شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) و مدیریت کل پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم در حال تثبیت وضعیت و برنامه ریزی برای حضوری پویا در عرصه فعالیت های آزمایشگاهی است.

دکتر " عباس ملاتقی" از امضاء تفاهم نامه میان انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران با دانشگاه یوزینچی ایل ترکیه به عنوان نقطه آغاز فعالیت های بین المللی انجمن در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با حضور اعضای هیات رئیسه انجمن و مسئولان دانشگاه یوزینچی ایل ترکیه منعقد شد که طی آن بازدید از امکانات آزمایشگاهی و رایزنی های مناسب در حوزه آزمایشگاهی صورت گرفت.

 وی برگزاری 10 جلسه فعال با حضور هیات رئیسه ومسئولان در یک سال اخیر، برگزاری روز ملی آزمایشگاه، تشکیل کارگروه های  قوانین  و جمع آوری اطلاعات مرتبط با آزمایشگاه ها،تفکیک وظایف فصل 5 اساسنامه، ایجاد کمیته های متنوع و تخصصی در انجمن، شروع تدوین سند راهبردی شامل سیاست ها، برنامه ها و خط مش انجمن، تشگیل کارگروه بررسی آیین نامه های ارجاعی از وزارت عتف، تعاملات بین المللی و بخش خصوصی داخلی، آغاز روند رتبه بندی شرکت های مرتبط و مشارکت در تدوین شاخص های رتبه بندی آزمایشگاه ها (شاعا)را از مهمترین فعالیت های در تثبیت انجمن در یکسال اخیر عنوان نمود.

عضو هیات رئیسه انجمن تحقیقات آزمایشگاهی برگزاری اولین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری آزمایشگاهی کشور در شیراز در اسفندماه سال جاری با حضور روسای آزمایشگاه های مرکزی کشور، مسئولان ، ارایه کنندگان مقالات علمی و تخصصی، شرکت های تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی و نمایندگی هادر محورهای موضوعی متنوع را از رخدادهای بسیار مهم علمی و تخصصی سال 98 برشمرد واز تمامی علاقه مندان و فعالان تحقیقات و تجهیزات آزمایشگاهی کشور برای شرکت فعال در این رخداد علمی دعوت نمود.

 

آخرین ویرایش۱۴ آبان ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :