دستگاه HPLC مستقر در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش نصب و راه‌اندازی شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳ کد : ۴۶۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۸۴
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از نصب و راه اندازی دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و تکنولوژی پیشرفته در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه خبر داد.
دستگاه  HPLC مستقر در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش نصب و راه‌اندازی شد

" مهندس نفیسه آقابابائی" در گفتگو با روابط عمومی گفت: دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا HPLC سریع‌ترین رشد را در بین تمام روش‌های جداسازی تجزیه‌ای داشته و قادر به آنالیز نمونه‌های زیست‌محیطی، دارویی، غذایی، آب و فاضلاب، کشاورزی و زیست‌شناسی می‌باشد.

وی افزود: دستگاهHPLC   آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محصول کمپانیSYKAM   آلمان و مجهز به دتکتور UV، ستون EC-C18و سیستم تزریق اتوماتیک است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی به عملکرد بالا دستگاه کروماتوگرافی و ویژگی‌های آن اشاره کرد و افزود:  حساسیت، گزینش پذیری، سهولت آنالیز، نیاز به مقدار کم نمونه و سازگاری این روش جهت اندازه‌گیری‌های کمی و کیفی، ازجمله ویژگی‌های این دستگاه است.

آقابابائی اظهار داشتامید است با نصب این دستگاه علاوه بر صرفه‌جویی‌های اقتصادی موجب ارتقا استانداردهای بین‌المللی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در راستای وظایف محوله داشته باشیم.

رئیس آزمایشگاه مرکزی تصریح کردآزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش با داشتن دستگاه‌های پیشرفته نظیر کروماتوگرافی یونی (IC)، کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا  (HPLC)، کشش یونیورسال ۶۰ تن، اسپارک، وایرکات، الکترونیک صنعتی، لیزر پیشرفته و... که در تارنمای این آزمایشگاه به آدرس  http://centerallab.tafreshu.ac.ir  درج شده است آمادگی لازم برای ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف در چارچوب مقررات آزمایشگاه مرکزی را به صنعت و پژوهشگران در سراسر کشور را دارد.

 

 

 

آخرین ویرایش۰۶ مهر ۱۳۹۸

( ۲ )

نظر شما :